Fandom

Coman Wiki

Sfântul Patrick

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sf-patrick.jpg

Legendele impamantenite printre irlandezi, in mod special, sustin ca Patrick este sfantul irlandez care a alungat toti serpii din Irlanda si care i-a crestinat pe barbarii din acest colt de lume. Realitatea este ca Sf. Patrick a fost 100% englez, nascut in Cambria si luat in sclavie de catre razboinici irlandezi.

Dupa mai multi ani de servitute, Patrick a fost eliberat, el intorcandu-se in Anglia, acolo unde a devenit preot. Sfantul a revenit in Irlanda ca misionar, convertind la crestinism mii de irlandezi si de scotieni, printre acestia numarandu-se chiar si fii unora dintre liderii locali. In toata lumea, el este vazut astazi ca sfantul protector al Irlandei si cel care i-a adus pe irlandezi la crestinism.

Realitatea este ca Sf. Patrick nu este nici singurul patron al Irlandei si nici singurul care a dus misiuni de crestinare in Irlanda. Alaturi de el, irlandezii acorda un deosebit respect sfintelor Columba si Brigid din Kildare, sfinte care nu au fost cu nimic mai prejos decat Sf. Patrick. Cat despre alungarea serpilor de pe aceasta insula, nici nu poate fi vorba. In realitate, in Irlanda nu au existat niciodata, de-a lungul istoriei, astfel de reptile.

Legături externe Edit

  • ro
Descopera.ro

Also on Fandom

Random Wiki