Wikia

Coman Wiki

Piramida lui Keops

Talk0
675pages on
this wiki
Piramida lui Keops, cea mai înaltă construcţie din lume
Nicolae ComanAdded by Nicolae Coman

Anul constructiei Edit

Piramida lui Keops a fost construita undeva intre anii 2700-2500 I.C.

Locatie Edit

Platoul de la Gizeh in Egipt, langa Cairo.

Istorie Edit

“Marea Piramida” a fost cea mai inalta constructie din lume mai mult de 43 de secole, pana in secolul al IX-lea in 1889 cand a fost construit Turnul Eiffel. Una dintre primele mentionari asupra existentei si descrierii piramidelor din Egipt a fost facuta de istoricul grec Herodot intr-o carte de istorie scrisa de el. Herodot a vizitat Egiptul in anul 450 I.C. De-a lungul secolelor, Marea Piramida a stimulat imaginatia oamenilor. S-au facut speculatii cum ca ar fi fost construita ca observator astronomic sau ca este o simpla constructie geometrica a unei civilizatii demult disparute. Suntem siguri ca nu va sunt straine nici teoriile cum ca ar fi o constructie realizata de civilizatii extraterestre. Cei mai multi arheologi accepta insa teoria ca piramidele din Egipt nu au fost decat unele dintre cele mai mari morminte ale faraonilor. Descriere: Piramidele egiptene sunt cele mai vechi dintre “Cele 7 Minuni ale Lumii” si singurele care au supravietuit timpului. Desi pe platoul de la Gizeh sunt 10 piramide, cea a lui Keops (al doilea rege din a patra dinastie) este cea mai mare dintre ele si se crede ca numai ea a fost inclusa intre “Minunile Lumii”. Este cunoscuta ca “Marea Piramida” si a fost construita din 2.300.000 de blocuri de piatra, fiecare bloc cantarind in medie 2,5 tone. Este inalta de 137 de metri (a pierdut 9 metri din inaltime in timp) si are laturi de 230 de metri. Unghiul de inclinare al laturilor este de 51 de grade si 51 de minute. Fiecare colt este indreptat cu precizie catre fiecare dintre cele 4 puncte cardinale (nord, vest, sud si est). Pe latura dinspre nord se afla intrarea. In piramida au fost descoperite o serie de coridoare, galerii si gauri de aerisire. Camera mortuara a faraonului se afla chiar in mijloc, in “inima” piramidei si este accesibila numai din “Marea Galerie” in care se ajunge pe un culoar ascendent. Peretii acestei camere sunt construiti din granit rosu, iar pietrele au fost imbinate atat de bine, incat nu intra printre ele nici macar o carte de joc. In piramida a mai fost construita si o camera mortuara a reginei. Regretabil este faptul ca atat comoara cat si mumia lui Keops nu au fost gasite. Se crede ca au cazut prada jefuitorilor de morminte.

Piramida lui Keops.jpg

Piramidele sunt un simbol al civilizaţiei antice egiptene. Cea mai mare dintre piramide şi singurul monument din lista celor şapte minuni ale lumii antice existent şi în prezent este piramida lui Keops situată pe platoul de la Giseh.

A fost construită în timpul dinastiei a IV-a pentru faraonul Hufu sau Keops aşa cum îl numea istoricul grec Manethon. Construcţia funerară egipteană este legată de conceptul de piramidă. Poporul egiptean avea o religie politeistă şi credea în viaţa de după moarte.

Keops a fost fiul lui Sneferu, primul faraon din Dinastia a IV-a, şi cunoştea foarte bine particularităţile de construcţie ale unei piramide. Ceea ce uimeşte este simetria blocurilor de piatră. Aceasta era obţinută prin ...observarea stelelor. Busola nu fusese descoperită.

Ca să vă faceţi o idee despre fabulosul din spatele piramidelor de mari dimensiuni nici până în prezent nu se cunoaşte modul exact în care au fost ridicate. Există trei ipoteze: 1. Rampe care înconjurau construcţia de bază şi se înălţau odată cu piramida; 2. O singură rampă ce se întindea în deşert şi se lungea cât este necesar pentru înălţarea piramidei; 3. Schele care ridicau blocurile de piatră.

Date despre piramida lui Keops:

  • înălţimea sa este de 145,75 metri;
  • laturile au fiecare câte 229 metri;
  • se întinde pe 5,37 ha;
  • aproximativ 2.300.000 blocuri de piatră cu greutatea între 2 şi 15 tone;

Herodot, primul istoric, vorbeşte de ridicarea piramidei lui Keops în douăzeci de ani (Keops a domnit peste Egipt 23 de ani) şi de o forţă de muncă de 100.000 de oameni.

Marea piramidă, cum mai este numită, este însoţită de două construcţii similare de dimensiuni mai reduse. Acestea aveau un nume oficial:

  • "Keops aparţine zărilor"
  • "Măreţ este Kefren"
  • "Mykerinos este divin"

Piramida lui Keops şi-ar găsi loc şi în o listă cu şapte minuni contemporane.

MAREA PIRAMIDĂ - o stranie minune a lumii antice Edit

Keops1.jpg

În anul 1978, un grup de experţi japonezi în construcţii, finanţaţi de o companie de televiziune, au încercat să ridice, cu cele mai moderne mijloace, o replică a Marii Piramide de la Gizeh, o replică de "doar" 18 metri înălţime (cât un bloc cu 6 etaje). Japonezii nu pot fi acuzaţi de lipsă de competenţă, sau de lene, astfel încât eşecul lor lamentabil apare cu atât mai interesant. Ei au întâmpinat atâtea dificultăţi de natură tehnică şi inginerească, încât au renunţat, înfrânţi.

Keops plano1.jpg

Marea Piramidă de pe platoul din Gizeh are 148, 208 m, este formată prin îmbinarea perfectă a 2.300.000 de blocuri de piatră de câteva tone fiecare, blocurile sunt aşezate la un unghi de 60 de grade faţă de sol. Unghiurile pe care le face baza piramidei pe sol sunt unghiuri drepte, cu o eroare de 3 minute pe grad, colţurile pătratului bazei sunt îndreptate spre cele patru puncte cardinale. Dublul perimetrului bazei dă valoarea unui minut de grad pe meridianul ecuator, înălţimea piramidei înmulţită cu 1 miliard aproximează distanţa medie de la Pământ la Soare. Perimetrul împărţit la dublul înălţimii dă valoarea pi , greutatea piramidei înmulţită cu o sută de miliarde dă greutatea planetei şi şirul acestor ciudăţenii ar putea continua. În interior se află o serie de galerii pe care istoricii le numesc coridoare şi camere mortuare (fără a putea dovedi acest lucru, de fapt piramida nu conţine nici o mumie). Modul în care au fost făcute galeriile reprezintă o mare enigmă, deoarece nimeni nu poate explica cum se asigura iluminatul în interior. Celelalte piramide prezintă în interior urme groase de fum, provenite de la torţele care iluminau încăperile în acea vreme. Pe pereţii culoarelor interioare din Marea Piramidă nu există nici un fel de urmă de fum (deşi a fost scotocit peste tot, în speranţa de a găsi urme de fum care ar putea oferi arheologilor posibilitatea de a estima vechimea piramidei pe baza metodei cu radiocarbon).

Cum a fost construită Marea Piramidă? Simplu, răspund arheologii clasici, deşi în perioada respectivă nu erau folosite în Egipt carele cu roţi, sclavii egipteni au tras blocurile de piatră pe buturugi unse cu ulei şi le-au pus la locul lor. O privire mai atentă ne arată că lucrurile nu stau atât de simplu...Un plan înclinat pe care să poată fi târâte blocuri enorme de piatră ar trebui să aibă cel puţin 6 kilometri, construcţia unei asemenea rampe ar fi trebuit să fie la fel de problematică ca şi construcţia piramidei. Forţa umană nu este suficientă, indiferent de numărul de trăgători, să tragă un bloc de piatră de câteva tone pe un plan înclinat de 20 de grade.

Oricât ar părea de ciudat, marea enigmă a Marii Piramide de la Gizeh abia acum vine. Cine a construit gigantica piramidă (până în secolul XIX a fost cea mai înaltă construcţie din lume)? Evident, toată lumea cunoaşte răspunsul: faraonul egiptean Hufu, care în greacă se traduce prin Keops. De fapt evidenţele nu sunt atât de clare....Singura referire la Hufu este o micuţă inscripţie scrijelită în interior, care aminteşte de un oarecare Hufu. Acesta putea fi faraonul, putea fi marele preot, sau putea fi pur şi simplu unul din muncitori..De asemenea vechimea piramidei nu se cunoaşte. Învăţaţii Egiptului antic spuneau că piramida a fost acolo dintotdeauna, prin celebra zicală "omul se teme de Timp, dar Timpul se teme de Marea Piramidă". Cele două piramide care o străjuiesc, cea a lui Kefren şi a lui Mikerinos nu sunt altceva decât copii nereuşite ale acesteia.

Keops1 (1).jpg

Şi totuşi piramida există, poate fi văzută, pipăită, dar nimeni nu poate spune cu certitudine CUM, DE CINE şi CÂND a fost construită.

Sursa: EnigmeleUniversului.Blogspot.com

Legături externe Edit

  • ro
Mari Descoperiri Geografice
  • ro
MagHistory.Blogspot.com
  • ro
Istoria-Artei.BlogSpot.com

Around Wikia's network

Random Wiki