FANDOM

Pilat-Iisus

Pilat Pontius, prefect roman in Iudeea in perioada anulor 26 - 36 d.Hr., este, cu siguranta, unul dintre cele mai blamate personaje biblice, multi crestini acuzandu-l, de-a lungul istoriei, de uriasa vina de a fi poruncit condamnarea la crucificare a lui Iisus. Este o conceptie tributara, poate, fanatismul religios dezvoltat de-a lungul secolelor in mediul crestin.

Biblia sustine, fara putinta de tagada, ca Pilat din Pont l-a aparat pe Iisus, incercand sa ii demonstreze nevinovatia in fata multimii care cerea moartea Lui. Pilat si-a argumentat depozitia sustinand ca el nu vede nimic provocator in actiunile Mantuitorului si nici vreo urma de tradare fata de evrei sau autoritatea romana. Prefectul chiar a propus ca un criminal de rand, Barabas, sa fie crucificat pentru a potoli setea de sange a acuzatorilor lui Iisus, dar nici aceasta propunere nu a fost acceptata de catre acestia.

In fata unei asemenea stari de fapt, Pilat a fost, fara doar si poate, lipsit de orice putere si a consimtit, pentru a evita un conflict cu populatia locala, sa dea infamul ordin de executie...

Legături externe Edit

  • ro
Descopera.ro

Also on FANDOM

Random Wiki