Fandom

Coman Wiki

Nazism

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nazismul, Adolf Hitler si "Mein Kampf"

Hitlerbenito.gif

Nazismul a evidentiat in permanenta primatul actiunii asupra gandirii. In timp ce se afla in inchisoarea Landsberg, Hitler si-a dictat prima parte dei “Mein Kampf”, care a devenit biblia national-socialismului. Alaturi de programul in 25 de puncte din 1920, a reprezentat cadrul de baza al nazismului. Ideile lui Hitler s-au intemeiat pe conceptual sau asupra raselor. El considera ca omenirea este alcatuita pe baza unei ierarhii valorice a raselor si ca viata nu reprezinta nimic altceva decat supravietuirea celor adaptabili. Credea ca darwinismul social are nevoie de lupta intre rase, intocmai cum animalele se lupta pentru hrana si pentru mentinerea puritatii rasei, astfel incat cei puternici de sangele celor slsbi. Poporul de stapani (Herrenvolk) era de rasa ariana, alcatuit fiind din populatiile Europei de Nord. La baza piramidei rasiale Hitler plaseaza: negrii, slavii, tiganii si evreii pentru acestia din urma avand sentimente de ura exacerbata. Hitler socotea rasa evreiasca “un cancer ce roade trupul Germaniei”, o boala ce trebuie tratata, dupa cum ilustreaza urmatorul citat din “Mein Kampf”.

“Alterarea sangelui si deteriorarea rasei reprezinta singurele cauze care explica declinul civilizatiilor stravechi; niciodata razboiul nu a ruinat natiunile, ci pierderea puterii lor de rezistenta – caracteristica exclusiva a sangelui raselor pure. In aceasta lume, oricine nu este de sorginte sanatoasa poate fi considerat pleava.”

De facilitatile oferite de un asemenea regim nu puteau beneficia., bineinteles, decat cei care apartineau poporului german.

Dupa parerea lui Hitler, nu exista nici o alternativa realista la guvernarea dictatoriala. Inca din timpul anilor petrecuti la Viena el considerase democratia parlamentara slaba si ineficienta. Aceasta se opunea traditiilor istorice germane bazate pe militarism si absolutism si, mai mult, incuraja raspandirea unui rau si mai mare: comunismul.

Cel din urma element al ideologiei naziste era nationalismul de tip agresiv, care se raspandise ca urmare a conditiilor specifice din Germania ultimilor ani. Armistitiul din 1918 si Tratatul de la Versailles trebuiau reconsiderate, iar teritoriile pierdute trebuiau retrocedate Germaniei. Dar nationalismul lui Hitler cerea ceva mai mult decat simpla restabilire a frontierelor din 1914. El dorea crearea unui Reich care sa-i cuprinda pe toti acei membrii ai poporului german ce traiau dincolo de frontierele Germaniei: germanii austrieci, germanii sudeti, comunitatile germane ce traiau de-a lungul coastei baltice – toti urmau sa fie cuprinsi in limitele teritoriale ale noii Germanii. Totusi, telurile lui Hitler nu se sfarsau aici. Visa la Germania cea Mare, o supraputere capabila sa rivalizeze cu Imperiul britanic si cu Statele Unite. Un asemenea obiectiv nu putea fi atins decat printr-o extindere teritoriala de mari proportii. Acesta a fost motivul pentru care Hitler ceruse Lebensraum (spatiu vital) pentru Germania. Numai prin cucerirea Poloniei, Ucrainei si Rusiei putea obtine Germania sursele de materii prime. Initierea Noii Ordini in Europa de Est presupunea in acelasi timp atingerea unui obiectiv important: adica, ar fi dus la distrugerea Rusiei, centrul comunismului mondial. El sustinea in “Mein Kampf”:

“Poporul german trebuie sa I se saigure teritoriul necesar existentei sale pe pamant… Oamenii de acelasi sange trebuie sa apartina unui imperiu (Reich). Poporul german nu are dreptul sa se angajeze intr-o politica coloniala pana in clipa in care nu si-a adunat copiii intre granitele aceluiasi stat. Atunci cand teritoriul Reich-ului va cuprinde pe toti germanii si nu-si va mai putea permite sa ofere acestora conditii decente de trai, numai atunci se va putea vorbi de dreptul moral, rezultat din nevoile poporului, de a dobandi teritorii straine. Plugul se va transforma in sabie si lacrimile razboiului vor deveni painea zilnica a generatiilor urmatoare… Dreptul la teritoriu devine datorie in cazul in care o mare natiune pare destinata sa decada daca nu-si extinde posesiunile. Iar acest lucru este cu atat mai adevarat atunci cand natiunea in cauza nu este o mica comunitate negroida , ci insasi Germania-mama a tuturor celor care au conferit lumii actuala sa forma culturala. Germania fie va deveni Putere Mondiala, fie va disparea. Telul de viitor al politicii noastre externe trebuie sa fie o politica indreptata spre est, care sa prevada teritoriile considerate necesare poporului german.”

Sursa: e-Scoala.ro

Adevarata fata a nazismului

Razboiul mondial din anii 1914- 1918 a produs in Europa si in alte continente profunde mutatii de ordin politic, economic, social, territorial si instututinal. La terminarea razboiului, Germania infranta trecea printr-o serioasa depresiune morala, puterea republicana instaurata fiind vulnerabila si relative limitata. Intre fortele de dreapta, nuantat, se detaseaza, prin demagogie, violenta si teroare, nazismul condos de cel ce avea sa ia puterea la 30 ianuarie 1933-Adolf Hitler. Pentru numerosi oameni, instaurarea nazismlui in Germania a constituit atunci, si mai constituie, poate, si azi o enigma.

La început a fost Adolf Hitler. Adolf era un copil cinstit care nu avea o viata foarte interesantã. Tatãl sãu care era functionar la granita dintre Austria si Germania era un om foarte aspru si dominant. La vârsta de 14 ani lui Adolf i-a murit tatãl, si de atunci au inceput sã se observe semnele de urã si viciozitate pe care avea sã le manifeste mai târziu. Când avea 19 ani, Adolf a plecat la Viena, unde, visând sa devina pictor, a vrut sã intre la o scoalã de arta dar a fost respins. În anii petrecuti în Viena, Hitler dezvoltã un puternic sentiment de urã pentru evrei si dupa spusele lui, tot acolo îsi formeazã si teoriile privind rasa supremã.

În 1919, la vârsta de 30 de ani, Hitler a depus un efort intens pentru partid, si datorita lui miscarea a avut succes. El era unul dintre cei 7 membri din comitetului director al partidului. Însã cu timpul partidul s-a extins si au închiriat o pivnitã de bere care putea gãzdui 100 de oameni si care s fost supraaglomeratã. Unul dintre cei care le-a vorbit oamenilor din aceea camerã a fost chiar Hitler, care, spre surprinderea tuturor, s-a dovedit a fi un foarte bun si provocator orator, el a descris acest moment in cartea sa autobiograficã, Mein Kampf: " Am vorbit 30 de minute, si ceea ce, pânã atunci, eu doar simteam in sinea mea cã pot fara sã fiu constient de acest lucru, s-a dovedit a fi realizabil: Puteam sã vorbesc!” In 1920 Hitler a adus, ca simbol oficial al miscarii, swastika odatã cu un nume nou: Partidul National Socialist al Muncitorilor din Germania ( pe scurt Partidul Nazist ). La sfârsitul anului 1920 partidul numãra deja 3000 de oameni.

Adevarata fata a nazismului 1.png

Pana in 1923 partidul numara 55.000 de membri si in noiembrie 1923 Hitler a condus "Beer Hall Putsch", miscare care a incercat sa doboare guvernul din Bavaria si eventual pe cel din Berlin, dar care nu a avut succes. Aceasta incercare a fost impiedicata de caderea economica care a lovit Germania. Sfarsitul a fost dramatic iar Hitler si alti lideri nazisti au ajuns la inchisoare. In inchisoare el a scris faimoasa autobiografie Mein Kampf. Mein Kampf are o istorie interesanta. In ea se constata pangermanismul, rasismul ,antisemitismul, anticomunismul, ura contra Frantei si a Sovietelor. Cartea nu are nimic original, ideile fiind luate din literature reactionara a Germaniei de la sfarsitul secolului XIX-lea. Din ea rezulta vointa neclintita de a reface armata si a repune Germania prin intermediul ei in postura de mare putere.

Ulterior Mein Kampf a devenit un fel de biblie, cartea de capatai a ideologiei naziste, obligatoriu pentru milioane de germani. In 1933, datorita capabilitatilor de foarte bun politician ale lui Hitler, el si partidul sau au luat cu asalt guvernul si au format "Reich"-ul. Al treilea Reich. Probabil ultimul. Natiunea germana a avut un program vechi de sute de ani de exterminare a evreilor, iar holocaustul nu a facut decat sa implineasca acest program In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial natiunea germana a colaborat cu masina de exterminare nazista prin activitatea celor pe care-i numeste "executori voluntari" Goldhagen sustine ca la inceputul sec. XX antisemitismul ne era mai puternic in Germania decat in alte tari. In intervalul 1848-1918 nu s-a inregistrat nici o agresare fizica a evreilor, din contra mare parte dintre ei au fost asimilati in societatea germana. Propaganda nazista continea adesea promisiuni ademinitoare receptate mai cu seama de mica burghezie, de unii studenti, sau de elemente lumpenproletare. Hitler declara ca va suprima orice venit obtinut fara munca, va pedepsi pe imbogatitii de razboi, va nationaliza trusturile, va lupta contra capitalismului(in realitate contra capitalului evreiesc), va construe “adevaratul socialism” si va face tot ce-i sta in putinta sa readuca Reichul la rangul de mare putere.

Adevarata fata a nazismului 2.png

Hitler a trezit in sufletul poporului german toate instinctele bestialitatii primitive a omului. In primul rand s-a folosit de ura impotriva evreilor, hitlerismul creand omul de tip nou: sadic, fara mila, un fel de automat care trebuie sa execute, fara cracnire, ordinele venite de sus. In locul calitatilor intelectuale, fascismul a dezvoltat laturile animalice ale omului. Etapele politicii antisemite:

Adevarata fata a nazismului 3.png

• Aprilie 1933 primul val de boicoturi al magazinelor evreiesti, fara a le inchide totusi, pentru ca erau constienti ca evreii detin o putere economica ce trebuie preluata treptat. In localitatile mici, chiar si nazistii incalcau bicotul.

Tot acum a inceput indepartarea evreilor din serviciul administrativ si sistemul educational, chiar daca aici s-a asteptat sfarsitul anului scolar pentru aplicare definitiva.

• Vara 1933-s-au manifestat primele initiative individuale de vandalizare a evreilor si chiar asasinate locale.

• Septembrie 1935 a marcat un punct crucial dupa Legile de la Nurnberg. Incepand de acum si pana in 1939, evreii au fost sistematic "extirpati" din societatea germana, nu fizic ci legal, inchisi in "ghetouri spirituale". Totusi au ramas 350.000 care vor fi supusi violentelor.

Adevarata fata a nazismului 4.png

• "Kristallnacht"-dupa ce un tanar evreu a omorat un diplomat german de la ambasada Germaniei din Paris, la 11 noiembrie 1938 au fost devastate sinagogile, magazinele, casele evreilor, dirijarea antievreiasca a violentei fiind facuta de catre esaloanele superioare naziste.

Marele paradox este ca evrei emigrati din Germania au intemeiat asezari in zona Haifa si a Muntelui Carmel, pastrand limba si modul de viata german, dovedind astfel atasamentul fata de cultura germana in ciuda Holocaustului

Also on Fandom

Random Wiki