Fandom

Coman Wiki

Limba hindi

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Limba Hindi este o limba de provenienta indo-europeana, care a evoluat din sanscrita, prin limbile Indo-Aryan Prakrit si Apabhramsha din Evul Mediu; sanscrita este numita „mama tuturor limbilor” sau „latina estului”; limba a fost de asemenea influentata si imbogatita de limba dravidiana, turca, Farsi, araba, portugheza si engleza. Limba Hindi isi are inceputurile in Asia Centrala in jurul anului 5000 i.Hr, si are de asemenea o relatie speciala cu Urdu, iar majoritatea vocabularului din Hindi vine din sanscrita. Limba Hindi a inceput sa fie folosita initial in scrierile din timpul secolului al IV-lea d.Hr, scrisa pe manuscrisele Brahmi, dar din secolul al XI-lea d.Hr a fost scrisa cu alfabetul Devanagari.

Precum limba Hindi, engleza apartine de asemenea limbii sanscrite antice; din acest motiv multe cuvinte din Hindi sunt asemanatoare cu echivalentul lor englezesc, iar in engleza gasim atat de multe cuvinte de origine Hindi, iar un alt motiv al acestei asemanari este influenta britanicilor asupra Indiei vreme de 200 de ani. Urdu este o alta limba apropiata de Hindi, care se era vorbita identic.

Hindi este vorbita de aproape 500 de milioane de oameni din lumea intreaga; mai mult de 337 de milioane de oameni din India considera Hindi drept limba lor materna, adica aproape 40% din populatia Indiei, si aproape 180 de milioane de oameni din India o considera prima lor limba, iar alte 300 de milioane o folosesc drept a doua limba. In afara Indiei, sunt 890.000 de vorbitori de Hindi in Africa de Sud; 685.000 in Mauritius; 232.000 in Yemen; 147.000 in Uganda; 100.000 in Statele Unite, 30.000 in Germania, 20.000 in Noua Zeelanda, 5.000 in Singapore si 8 milioane in Nepal.

Din cele 18 limbi oficiale ale Indiei si cele peste 1000 de dialecte, Hindi este promovata de catre guvern si folosita de peste jumatate din populatie. Hindi este limba care include mai multe dialecte diferite si variatii, iar in unele cazuri aceasta limba este complet diferita de unele din dialectele sale, inclusiv unele variatii care sunt considerate limbi separate cu propria lor literatura. Unul din cele mai importante dialecte este „Khari Boli”, care se vorbeste in vestul Uttar Pradesh-ului.

Sursa: AtractiiTuistice.com.ro

Also on Fandom

Random Wiki