Fandom

Coman Wiki

La Malinche

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

La Malinche.jpg

Dona Marina, sau La Malinche, este una dintre cele mai misterioase figuri ale istoriei mexicane. Despre femeia cu acest nume se stiu astazi foarte putine lucruri, dovada si modul in care i-a fost rastalmacit rolul in istorie. Este cert ca La Malinche a fost fiica unul lider mayas, a ajuns sclava a conquistadorilor spanioli si, apoi, translator si amanta a celebrului Hernan Cortez.

Faptul ca stia mai multe dialecte si limbi locale, asta pe langa frumusetea ei proverbiala, au ajutat-o sa devina si consilierul de incredere al sangerosului comandant spaniol. Poate de aceea, multi istorici s-au grabit sa o catalogheze ca pe o tradatoare si o artizana a milioanelor de crime care au umbrit istoria Americii de Sud in perioada cuceririlor spaniole.

Exista, in schimb, opinia ca Dona Marina nu si-a uitat nicicand originile si ca, prin influenta pe care o avea asupra lui Cortez, a diminuat, pe cat posibil, valul de distrugeri efectuat de spanioli. In Mexic, exista numerosi specialisti si chiar oameni de rand care o vad ca pe o salvatoare, o veritabila eroina locala careia ii datoreaza existenta. Adevarul, insa, s-a pierdut. Probabil ca figura misterioasa a Donei Marina va ramane vesnic una controversata, iar complexitatea actiunilor ei nu va fi nicicand inteleasa.

Legături externe Edit

  • ro
Descopera.ro

Also on Fandom

Random Wiki