Fandom

Coman Wiki

Istoria Angliei

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Exista dovezi arheologice care arata ca sudul Angliei a fost colonizat de oameni cu mult timp inainte de restul insulelor britanice, in perioada preistoriei.

Uneltele din oase si silex care s-au gasit in Norfolk si Suffolk arata ca homo erectus a trait in locul in care este acum Anglia acum 700.000 de ani in urma. In acea perioada Anglia era legata de continentul european printr-un pod de pamant (istm) larg. In locul in care se afla in prezent Canalul Englez se afla un fluviu care curgea spre vest si era alimentat de afluenti care au devenit ulterior Tamisa si Sena.

Dovezile arata ca primii oameni care au sosit in Anglia era vanatori-culegatori, care au sosit de pe continentul european in jurul anului 8000 i.Hr. Abia in 4000 i.Hr. a sosit primul grup de „tineri agricultori” din sudul Europei.

Urmandu-i pe „tinerii fermieri”, alti vizitatori au venit din Europa, belgi, celti si gali au sosit pe acest teritoriu incepand tendinta de Britanie multi-culturala care se poate vedea in prezent. Celtii au adus prelucrarea fierului in insulele britanice. Stilul artistic al acestor oameni din Epoca Fierului, forme animale si vegetale care se rasucesc si se indoaie, este obisnuit de-a lungul Europei.

Atunci cand romanii au invadat teritoriul in 43 d.Hr acestia au gasit o cultura insulara puternic dezvoltata, bazata pe triburi, dar ocupatia nu a durat mult pentru ca romanii au trebuit sa abandoneze pamantul pentru a-si proteja imperiul. Anglo-saxonii au fost urmatorul grup care a pretins drepturi asupra pamantului, fiind urmati de vikingi. In 1066 cucerirea normanda a adus o multime de schimbari in Anglia.

Epoca medievala a fost marcata de momente dificile, razboaie cu Franta, revolte politice si religioase si izbucniri regulate ale ciumei negre care au decimat populatia. Spre sfarsitul Evului Mediu familia Tudor a capatat controlul asupra monarhiei si a inceput o dinastie care l-a inclus pe prea-casatoritul Henric al VIII-lea si s-a terminat cu domnia de 45 de ani a Elisabetei I. Perioada elisabetana a fost o epoca de aur. De-a lungul anilor Anglia a continuat sa-si extinda teritoriile in intreaga lume, ajungand la apogeul puterii in timpul domniei unei alte regine extraordinare, Victoria, care a adus prosperitate tarii timp de 64 de ani in secolul al XIX-lea.

Secolul XX a fost o perioada tulburata pentru britanici: doua razboaie costisitoare si pierderea imperiului au avut un impact negativ asupra economiei si a moralului national. Multi britanici inca se agata de relatia lor cu Statele Unite, in ciuda tendintelor economice si sociale puternice care duc spre integrarea cu Europa continentala. Cresterea autonomiei Scotiei si Tarii Galilor provoaca in continuare schimbari. In timp ce nimeni nu prezice dizolvarea completa a Marei Britanii, anii urmatori vor aduce o multime de schimbari in felul in care tara este guvernata si reprezentata in intreaga lume.

Sura: AtractiiTuristice.com.ro

Also on Fandom

Random Wiki