Fandom

Coman Wiki

Herodot

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

HERODOT Edit

c. 490 – c. 429 i.e.n

Fiul lui Lyses si a lui Dryo, Herodot s-a nascut in Halicarnas, Carea, S Italiei.

Istoriograf Edit

Familia lui Herodot se inrudea pe linie paterna cu familia domnitorilor din Halicarnas. Unchiul sau Panyasis a fost un renumit om politic si poet epic de prestigiu. Herodot a primit o educatie aleasa completata cu studii superioare la Atena unde, in afara de literatura si istorie, a studiat filosofia, interesul sau indreptandu-se catre doctrina orficapitaagorica. Herodot a luptat, alaturi de familia sa si de alti cetateni pentru raturnarea tiranului din Halicarnas, Lygdonius II, care ducea o politica filopersana. Herodot este silit sa paraseasca Halicarnas-ul. Primul popas din exil l-a facut in insula Samas. A urmat numeroase calatorii: a fost in Egipt, a vizitat N Africii, a trecut prin Siria. Izvoarele consemneaza predica lui Herodot in Atena, unde a citit in public , fragmente din opera sa, fapt pentru care atenienii i-au decernat un premiu de 10 talenti, suma considerabila pentru acea vreme. In metropola Herodot a fragmentat cele mai inalte cercuri, s-a imprietenit cu Sofocle, care i-a inclinat o elegie. Aflat intr-un grup de colonisti, intemeiaza oprasul unde isi afla sfarsitul, nu mult dupa izbucnirea razboiului peloponesiac. Contactul cu Atena, ca si calatoriile intreprinse au fost factori care l-au ajutat pe Herodot sa depaseasca stadiul istoriografiei contemporane.

Legături externe Edit

  • ro
Referat.Clopotel.ro

Also on Fandom

Random Wiki