Fandom

Coman Wiki

Harta lui Piri Reis

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Piri Re’is a fost un marinar turc care, în 1513, a desenat o hartă a Africii, a Americilor şi a Antarcticii. În 1929, când a fost regăsită, harta turcului a făcut mare valvă: oficial, Antarctica fusese descoperită abia în 1818. Ceea ce este şi mai bizar la această harta este faptul că Piri Re’is – după cum dovedesc reconstituiri de ultimă oră – a cartografiat fidel Antarctica aşa cum arăta aceasta înainte de a fi acoperită de zăpadă. Mai precis, în urmă cu 6.000 de ani. Harta lui Piri Re’is a fost găsită în 1929, în Palatul Imperial din Constantinopol. Este pictată pe pergament şi datată 919 AH (în calendar islamic), care corespunde cu anul 1513. Ea este semnată de către un amiral din marina turcă numit Piri Ibn Haji Memmed, de asemenea, cunoscut ca Piri Re’is. Potrivit acestuia, harta a fost realizată având ca sursă un set de 20 de hărţi realizate în timpul lui Alexandru cel Mare. Această hartă a fost analizata de către Charles H. Hapgood, istoric şi geograf la Universitatea din New Hampshire, concluziile fiind publicate în cartea sa Maps of the Ancient Sea Kings (1966). Concluzia la care Hapgood a ajuns a fost că o civilizaţie necunoscută nouă astăzi, cu bune cunoşinţe de navigaţie şi cartografiere, a călătorit în jurul pământului în trecutul îndepărtat lăsând moştenire aceste hărţi. Aceştia au întocmit hărţi care au fost copiate de mână de-a lungul mai multor generaţii. Harta Piri Re’is se crede că este una dintre acestea, are lacune, însă datele prezentate în ea sunt uimitoare. Harta lui Piri Re’is este piatra de temelie pentru tot mai numeroasele ipoteze care se nasc referitoare la existenţa unei civilizaţii din epoca de piatră necunoscută nouă. Un lucru uimitor legat de această hartă este modul detaliat şi corect în care au fost reprezentate coastele şi regiunile din America de Sud. Însă cea mai celebră este existenţa în această hartă a Antarcticii, reprezentată înainte de a fi acoperită de zăpadă.

Also on Fandom

Random Wiki