Fandom

Coman Wiki

George Armstrong Custer

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

George Armstrong Custer.jpg

Cazul colonelului Custer, marele invins in Batalia de la Little Bighorn (1876), este putin deosebit, atata vreme cat, de cateva decenii, imaginea sa este prezentata asa cum a fost, de fapt, in realitate. Pentru multa vreme, Custer a fost considerat un erou national (multi inca il mai considera astfel), silit sa lupte pentru o cauza care nu era a lui, aceea de a extermina elita razboinica a amerindienilor sioux si chayenne.

Se spunea, in vechile manuale de istorie americane, ca tocmai Custer ar fi redactat o emotionanta scrisoare catre Congresul American, in care pleda pentru ajutorarea nativilor americani. Lovindu-se de refuzul autoritatilor, acelasi colonel Custer se arunca intr-o lupta fara sorti de izbanda si alege sa se sacrifice pe sine.

Adevarul este, insa, cu totul altul. George Armstrong Custer a manifestat o ura aproape maladiva fata de amerindieni, fapt ce reiese chiar din propriile sale scrisori. Intr-una dintre acestea, el ii mentiona sotiei sale ca singura distractie pe care o are in intinsele tinuturi amerindiene este aceea de a impusca nativi americani.

Custer nu a intentionat nicicand sa faca vreun sacrificiu personal, cu atat mai putin pentru a pleda in favoarea amerindienilor. Sursele istorice indica faptul ca acesta a intrat in lupta arogant, in ciuda sfaturilor calauzelor si spionilor sai, decis sa anihileze odata pentru totdeauna elita razboinicilor indieni. Numai datorita acestei infatuari, Custer si absolut toti soldatii pe care i-a avut in subordine, au fost masacrati de luptatorii sioux, arapaho si cheyenne.

Legături externe Edit

  • ro
Descopera.ro

Also on Fandom

Random Wiki