Fandom

Coman Wiki

Fibre alimentare

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Fibre alimentare.png

Beneficii ale consumului de fibre alimentare Edit

Peste tot auzim cat de bune sunt fibrele si ce efecte minunate au ele asupra sanatatii organismului. Insa niciodata nu estea prea tarziu sa invatam si sa aflam lucruri noi. Iata cateva beneficii descoperite recent, citate de site-ul arehcc.com.

1. Consumul regulat de fibre prelungeste speranta de viata. Un studiu facut in Statele Unite si publicat in Archives of International Medicine realizat timp de noua ani pe aproximativ 300.000 de persoane cu varste cuprinse intre 50 si 71 de ani releva faptul ca aportul regulat de fibre determina o scadere cu 22 la suta a mortalitatii.

2. Fibrele diminueaza riscul aparitiei hemoroizilor. Pentru ca nu se digera in stomac, ci fermenteaza cu ajutorul microflorei bacteriene din intestinul gros, fibrele din dieta miscoreaza riscul aparitiei unor afectiuni precum hemoroizii sau sindromul colonului iritabil.

3. O dieta bogata in fibre optimizeaza nivelul glicemiei. Fibrele, in special cele solubile, contribuie din plin la scaderea nivelului colesterolului din sange. De asemenea, au un rol important in absorbtia glucidelor, optimizand astfel nivelul glicemiei la diabetici. In plus, o dieta bogata in fibre poate reduce riscul aparitiei diabetului de tip 2.

4. Fibrele previn ingrasarea. Alimentele bogate in fibre trebuie mestecate mai bine, ceea ce transmite creierului senzatia de satietate, evitandu-se astfel consumul in exces. De asemenea, o dieta bogata in fibre lasa creierul impresia ca masa a fost mai bogata si senzatia de foame poate aparea mult mai tarziu.

Printre alimentele bogate in fibre se numara varza, sparanghelul, spanacul, pastele integrale si orezul brun.

Sursa: SfatulParintilor.ro

Also on Fandom

Random Wiki