Fandom

Coman Wiki

Cinci minuni naturale ale Terrei

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cinci minuni naturale ale Terrei, de vazut o data-n viata (Galerie foto)

Planeta noastra este plina de locuri frumoase, numai bune de vizitat. Unele sunt celebre pentru istoria lor, altele pentru arhitectura unica, ce s-a pastrat in timp, dar cele mai captivante sunt asa-numitele minuni naturale.

Pana in acest moment, exista sapte minuni oficiale ale lumii si mii de alte locuri aproape neatinse de mana omului. Mol Empire ne propune cinci minuni naturale pe care trebuie neaparat sa le vedem, o data-n viata:

1. Dealurile colorate din Yunnan, China Edit

Yunnan.jpg

In partea de sud a Chinei, in apropiere de granita cu Vietnam, veti descoperi o priveliste uluitoare. Ceea ce ar putea fi usor confundat cu panza plina de culoare a unui pictor este de fapt un loc real, umplut cu sute de culori. Dealurile, a caror altitudine nu depaseste 800 de metri, sunt complet acoperite de culori vii, intr-un mix incredibil.

Concentratia mare de minereuri feroase, care datorita unei lungi perioade de oxidare au dat reliefului o neobisnuita culoare, este combinata cu sutele de culturi ale taranilor chinezi. Aici nicio parcela nu este necultivata, asa ca, sute de culorii vii intregesc peisajul mirific.

2. Valea cu Flori, India Edit

Valea cu flori.jpg

Acest minunat loc, cu o lungime de 8 km, este situat in muntii Himalaya, pe inaltimile masivului Uttaranchal la o altitudine de 3600 metri fata de nivelul marii. Este un loc splendid, protejat de munti inzapeziti.

Complet inghetata in lunile mai reci, valea infloreste in toata splendoarea ei in lunile mai calde. In aceste perioade, localnicii cred ca zanele s-au intors pentru a vizita locul. A fost declarat parc national in 1982.

3. Crescent Lake Oasis Moon, China Edit

Crescent Lake.jpg

Multi dintre noi am citit despre oaze si despre existenta lor, dar, daca va doriti intr-adevar sa vizitati una, aceasta ar putea fi sansa sa vedeti un loc despre a carui existenta am auzit, poate, in povestile orientale.

Situat la poalele Muntilor Mingshashan, lacul cu o lungime de 200 metri isi asteapta turistii sa vina pentru a-i descoperi frumusetea unica.

4. Pamukkale, Turcia Edit

Pamukkale.jpg

Pamukalle, in traducere "castel de bumbac", este numele unul alt loc incredibil de frumos, situat in zona de sud-vest a Turciei, in regiunea Aegean, pe valea raului Menderes. Relieful este extrem de spectaculos, modelat de numeroasele miscari tectonice care au avut loc in zona de-a lungul timpului.

Cutremurele care au avut loc aici au modelat calcarul din zona, formandu-se un fel de trepte. Calcarul a fost sapat de apa care s-a scurs pe aceste trepte, formand mici cratere. Desi da impresia unui peisaj iernatic, din cauza numeroaselor stalactite care s-au format in timp, temperatura apei, cu un continut ridicat de hidrogen si calciu, atinge si 50 de grade.

5. Parcul National Lencois Maranhenses - Brazilia Edit

Lencois Maranhenses.jpg

Situat in nord-estul Braziliei, in statul Maranhao, pe malul lacului Preguicas, parcul are un specific aparte: dunele de nisip se intind pe o suprafata extrem de mare, dand impresia unor cearsafuri albe, intrerupte, din cand in cand, de lacuri de apa dulce.

Lencois inseamna, in portugheza, "asternuturi de pat", de aici provenind si numele parcului. Se intinde pe o suprafata de 1000 km patrati si, in ciuda precipitatiilor frecvente din zona, in parc nu exista viata vegetala.

Sursa: Ziare.com

Also on Fandom

Random Wiki