Fandom

Coman Wiki

Cele mai scumpe 10 picturi

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cele mai scumpe 10 picturi Edit

Deşi în lume există o mulţime de oameni săraci, care îşi duc traiul de pe o zi pe alta, sunt şi cumpărători care cheltuiesc averi de prinţi pe tablouri. Aceste achiziţii sunt considerate investiţii de cei care şi le permit, deoarece valoarea unei opere de artă nu scade niciodată, ba chiar, dimpotrivă, preţul se poate multiplica în timp. În continuare vă prezentăm topul celor mai scumpe zece tablouri din lume.

1. „No. 5, 1948” - Jackson Pollock: 140.000.000 $ Edit

Pollock.gif

Cea mai scumpă operă de artă din lume este un tablou pictat de artistul Jackson Pollock, unul dintre promotorii expresionismului abstract. Tabloul a fost cumpărat la 2 noiembrie 2006 de David Martinez de la David Geffen, pentru uluitoarea sumă de 140 de milioane de dolari. Gurile rele au afirmat că Geffen ar fi vândut tabloul pentru a avea fonduri suficiente când licita pentru Los Angeles Times. Dimensiunile operei sunt 243,8 x 121,9 cm, iar materialul din care e realizată este... PFL (placă fibro-lemnoasă).

2. „Woman III” - Willem de Kooning: 137.500.000 $ Edit

Kooning.gif

Tot un expresionist a realizat şi pictura pe lemn care ocupă locul al II-lea în topul celor mai costisitoare opere de artă. Pictura pe lemn, realizată în 1948 şi reprezentând o femeie, este în prezent în posesia miliardarului Steven Cohen. Acesta a cumpărat-o la 18 noiembrie 2006 de la David Geffen contra a 137,5 milioane de dolari. Lucrarea face parte dintr-o colecţie de şase astfel de opere care au ca temă centrală femeia, fiind singura piesă care se află în proprietate privată.

3. „Adela Bloch-Bauer I” - Gustav Klimt: 135.000.000 $ Edit

Klimt.gif

Un austriac a reuşit să intre în elita pictorilor ale căror opere au fost vândute pe bani grei. Gustav Klimt s-a simţit atât de inspirat când a văzut-o într-un salon vienez pe Adela Bloch Bauer, o doamnă din înalta societate, încât a pictat două tablouri. Până în prezent, „Adele Bloch-Bauer I” s-a dovedit mai valoroasă decât „Adele II”. Piesa a fost cumpărată la 18 iunie 2006 de Ronald Lauder, contra sumei de 135 de milioane de dolari, cea mai mare plătită pentru un tablou la momentul respectiv.

4. „Nu au Plateau de Sculpteur” - Pablo Picasso: 117.000.000 $ Edit

Picasso.gif

Abia pe locul al patrulea, tabloul lui Picasso s-a vândut în mai 2010 pentru 117 milioane de dolari. Cine a plătit fabuloasa sumă? Nu se ştie, deoarece proprietarul a dorit să îşi păstreze anonimatul. Ceea ce se cunoaşte despre piesa care a fost expusă o singură dată în public din 1961 este că a aparţinut lui Frances Lasker Brody, care a decedat anul trecut. Opera reprezintă, în stil cubist, portretul amantei lui Picasso, Marie-Therese Walter, în care apare şi autorul.

5. „Băiat cu pipă” - Pablo Picasso: 104.000.000 $ Edit

Picasso 2.gif

Licitată la 4 mai 2004 la 104 milioane de dolari, „Garçon à la Pipe” al lui Pablo Picasso a fost atunci cea mai scumpă pictură din toate timpurile. Până la acea vreme nu mai existase nicio altă operă de artă care să fi fost vândută cu mai mult de 100 de milioane de dolari. Tabloul, ulei pe pânză ale cărui dimensiuni sunt 100 x 81,3 cm, a fost pictat în 1905. Deşi cumpărătorul a vrut să îşi păstreze anonimatul, unele surse au afirmat că acesta este Gudo Barilla.

6. „ Dora Maar cu pisica” - Pablo Picasso: 95.200.000 $ Edit

Picasso 3.gif

Celebrul pictor spaniol ar fi dat lovitura dacă mai trăia. Ar fi reuşit să îşi mai vândă un tablou contra a aproape o sută de milioane de dolari. Deşi cumpărătorul nu este cunoscut (tabloul a fost înstrăinat printr-o licitaţie la 3 mai 2006), se pare că el este un multimilionar din spaţiul ex-sovietic. „Dora Maar cu pisica” are dimensiunile 128,3 x 98,3 cm şi aparţine tehnicii ulei pe pânză.

7. „Portrait du Dr. Gachet” - Vincent van Gogh: 82.500.000 $ Edit

Gachet.gif

Cea mai preţioasă pictură a lui Vincent van Gogh îl înfăţişează pe Paul-Ferdinand Gachet, medic homeopat şi prieten al lui van Gogh. Tabloul a fost pictat în ultima lună de viaţă a lui van Gogh şi are 67 x 57 cm. Lucrarea a fost cumpărată de Ryoei Saito, un cunoscut om de afaceri japonez, în anul 1990. La puţină vreme de la licitaţie, acesta a şocat opinia publică după ce a afirmat că a lăsat ordin să fie incinerat o dată cu tabloul. Afaceristul japonez a revenit asupra deciziei şi se pare că portretul a fost vândut după moartea sa unui alt colecţionar din Europa.

8. „Eleşteul cu nuferi” - Claude Monet: 80.450.000 $ Edit

Monet.gif

În iunie 2008, Casa de licitaţii „Christie’s” stabilea un nou record mondial prin vânzarea celui mai scump tablou al celebrului Claude Monet - 80,45 milioane de dolari. Pictura a fost estimată iniţial la 40 de milioane de dolari, însă cumpărătorul, care a dorit să îşi păstreze anonimatul, nu s-a uitat la bani.

9. „Bal la moara de la Galette, Montmartre” - Pierre-Auguste Renoir: 78.000.000 $ Edit

Renoir.gif

Unul dintre cei mai cunoscuţi pictori francezi, Pierre-Auguste Renoir, a pictat în 1876 cea mai preţioasă lucrare a sa. 114 ani mai târziu, opera a fost vândută prin Casa de licitaţii „Sotheby’s” în New York, cu 78 de milioane de dolari, fiind achiziţionată de Ryoei Saito. Opera de artă este realizată în tehnica ulei pe pânză cu dimensiunile 131 x 175 cm.

10. „Adela Bloch-Bauer II” - Gustav Klimt: 87.900.000 $ Edit

Klimt 2.gif

Şi această a doua reprezentare a doamnei Adela Bloch s-a bucurat de mare succes la o licitaţie desfăşurată la 2 noiembrie 2006. Dovada? Tabloul a fost vândut de posesoarea lui, Maria Altmann, contra sumei de 87,9 milioane de euro, unei persoane care a dorit să rămână anonimă.

Sursa: Taifasuri.ro

Also on Fandom

Random Wiki