Fandom

Coman Wiki

Cele mai importante invenţii ale omenirii

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Desi oamenii nu sunt singurele animale care folosesc unelte, sunt cu siguranta desemnati ca expertii planetei in acest domeniu. Folosirea inventiilor sau a inovatiilor prin modificarea unui obiect sau a unui proces in noi si diferite moduri, poate fi ceea ce ne defineste cu adevarat ca specie. Cateodata, intr-un timp destul de lung, se inventeaza ceva ce ne schimba intr-o oarecare masura adevarata natura a vietilor noastre. In timp, aceasta ne-a facut unici printre animale. Dintre inventiile care ies aproape zilnic, doar cele mai mari ne propulseaza inspre ceea ce se va dovedi a fi destinul omenirii. Aceasta lista nu poate fi altfel decat relativa, asadar controversata. Ca de obicei, fii bun si apreciaza efortul chiar daca nu esti de acord.

10. AlcoolulEdit

Dupa cate putem spune, oamenii au fabricat bauturi alcoolice de aproape 12000 ani, facand aceasta bautura una dintre primele inventii ale omenirii. Asa este, daca o consideri o inventie a umanitatii, desi exista animale care consuma fructe ce au fermentat in mod natural sau chiar animale ce pot deveni alcoolice. Alcoolul este folosit in multe domenii, dar ca bautura are o importanta particulara. Alcoolul din vin sau bere omoara majoritatea microorganismelor, ceea ce, istoric vorbind, este mai sigur decat apa – in lumea antica. Apoi, fara alcool, nu am avea nici o scuza pentru a explica de ce am fost prinsi cantand karaoke dezbracati.

9. InternetulEdit

Din cauza timpului relativ scurt de la nasterea acestuia, importanta internetului nu a fost pe de-a intregul constientizata. Incepand ca niste retele de comunicare separate in anii 70 si 80, netul a fuzionat acum intr-o singura masa de informatie globala la care are acces orice computer conectat. In ziua de azi informatia nu mai este limitata in functie de locatie si nici nu se mai pune problema sa fie accesibila doar unora privilegiati, care sa iti permita sa o acceseze. (…)

8. Controlul nasteriiEdit

Desi au exista metode de prevenire sau de intrerupere a sarcinii de mii de ani, tehnicile de incredere in controlul nasterilor au devenit general valabile de aproape un secol, cu o mare crestere in eficienta si cu o popularitate ce a inceput cu 50 de ani in urma. Aceasta a permis femeilor sa aibe o viata mult mai predictibila si mai controlabila, si de aici, sa le permita sa isi asume roluri si ocupatii ce inainte erau de neatins. De vreme ce a permis societatii sa se dezvolte generand o mai mare baza de expertiza pentru piata muncii, aceasta a adus beneficii tuturora; nu numai barbatilor care au invatat ca pastila reduce efectele SPM (sindromul premenstrual).

7. AntibioticeleEdit

Pana in anii 1870, cand stiinta a inceput sa exploreze cum anumite substante reuseau sa opreasca imprastierea bolilor – din cauza microorganismelor, infectiile si bolile erau amenintari in fata carora umanitatea avea o slaba protectie. Nenumarate boli puteau fi tratate numai prin bandajare sau prin ingrijire in medii confortabile. O rana adanca putea fi un inconvenient minor sau, la fel de bine, o condamnare la moarte, depinzand foarte mult de noroc. Cu ajutorul antibioticelor am inlaturat majoritatea temerilor de moarte ce survin din rani minore sau infectii.

6. AnesteziculEdit

Combinata cu antibioticele, dezvoltarea substantelor care anihileza in siguranta si eficient durerea au permis dezvoltarea chirurgiei moderne. Procedurile chirurgicale au fost candva niste metode oribile si sangeroase, care erau adesea la fel de sau mult mai periculoase decat bolile pe care ar fi trebuit sa le trateze. Astazi, tot ce trebuie sa faci este sa tragi un pui de somn, pentru ca durerea o sa apara abia cand va trebui sa achiti factura.

5. Presa tipograficaEdit

Inainte ca bunul si batranul Gutenberg sa se ridice si sa construiasca revolutionara presa tipografica, cartile erau scrise de mana. Aceasta insemna, nu numai ca erau cronofage si grele de creat si copiat, ci si ca erau foarte scumpe. Erau limitate la note personale si la texte foarte importante, in general legate de religie si stiinta. Precum mai recenta inventie a internetului, presa tipografica a permis informatiei sa fie imprastiata in jurul lumii printr-un proces mult mai eficient si mai ieftin. Aceasta a ajutat la raspandirea realizarilor intelectuale si a artelor scrise, urmate la scurt timp de nuvele romantice de proasta calitate, in toate supermarketurile (…)

4. CanalizareaEdit

Romanilor antici li se pot atribui ceea ce inseamna dezvoltarea retelelor de canalizare, cu toate ca acestea au devenit populare abia in secolul XX. In zilele noastre, majoritatea oamenilor nu-si amintesc ca nevoile si le faceau in natura sau in oras, intr-o galeata. Dusurile si chiuvetele sunt un confort, dar un sistem care ne permite sa traim intr-o casa ce nu miroase a rahat este adevaratul inceput al civilizatiei. Aceasta imbunatatire a fost urmata de dezvoltarea hartiei igienice, iar la scurt timp de cea a desfundatorului de wc-uri.

3. UnelteleEdit

Imagineaza-te ca esti blocat in salbaticie fara nimic si ca trebuie sa supravietuiesti. Ce faci ca sa ramai in viata? Vii dintr-o civilizatie “foarte avansata” si cu toate astea majoritatea oamenilor nu au nici cea mai vaga idee cum sa profite de tehnologie incepand de la zero. Aceasta “multumita” uneltelor, care reprezinta prima tehnologie. O unealta este acel ceva pe care il folosesti pentru a construi, schimba, repara sau distruge si este primul lucru de care ai nevoie pentru a construi orice alta tehnologie. Un cutit din piatra te poate ajuta sa jupoi un animal pentru haine sau sa cioplesti arme din lemn. Fara unelte suntem niste animale incete si neindemanatice.

2. GatitulEdit

Ar putea fi tentant sa includem focul ca o importanta inventie umana, dar nu omaneii au inventat focul. Acesta apare mai tot timpul, de unul singur. Ce am facut noi a fost doar sa gasim la ce il putem intrebuinta. Printre cele mai importante beneficii pe care ni le-a adus focul il gasim pe acela de a steriliza mancare, permitandu-ne sa mancam mult mai in siguranta, folosind caldura pentru a distruge parazitii. Oamenii au facut asta de mai bine de un milion de ani, devenind parte integranta a evolutiei noastre. De asemenea, este inceputul procesului de schimbare din supravietuire in civilizatie, precum gatitul ne permite mai degraba sa pregatim mancarea ca pe o arta, decat ca pe o simpla masa.

1. LimbajulEdit

Acesta este inovatia numarul unu dintr-un motiv foarte bun: este in multe feluri definitia umanitatii. Abilitatea noastra de a comunica, fie prin voce, fie prin scris, ne permite sa ne conectam mintile impreuna de asa maniera incat sa putem pleca de la simple grupuri de indivizi si sa devenim o adevarata cultura. Toate animalele comunica intr-un fel, unele fiind foarte sofisticate, dar umanitatea este regele comunicarii. Nimeni nu stie cu exactitate cat de vechi este limbajul, dar este suficient de vechi incat sa permita creierelor noastre sa se dezvolte in functie de acesta si sa se specializeze in folosirea lui. Nici o alta tehnologie nu se va putea dezvolta pe deplin, daca limbajul nu va fi invatat de generatiile viitoare.

Sursa: ZeceInTop.ro

Vezi şi Edit

Also on Fandom

Random Wiki