Fandom

Coman Wiki

Carnavalul brazilian

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Rio-carnival-girl1.jpg

Carnavalul brazilian este o sarbatoare anuala braziliana ce se tine cu 40 de zile inaintea Pastelui si marcheaza Lasata Secului. In timpul Postului, romano-catolicii, care constituie majoritatea in Brazilia, trebuie sa se abtina de la placerile trupului.

Carnavalul brazilian ca un intreg are unele diferente fata de variantele europene sau din alte parti ale lumii, iar in interiorul Braziliei are o desfasurare regionala distincta.

Rio de Janeiro Cetatenii brazilieni obisnuiau sa se opuna Carnavalului pana cand a fost acceptat de guvern ca o expresie a culturii. Carnavalul brazilian modern isi are radacinile in Rio de Janeiro in anii 1830, cand burghezia orasului a preluat practica balurilor si petrecerilor mascate din Paris. Initial a mimat forma europeana a festivalului, iar in timp a preluat elemente din culturile africane si amerindiene.

La sfarsitul secolului al XIX-lea, cordões (sireturi in portugheza) au fost introduse in Rio de Janeiro. Acestea erau grupuri de oameni care mergeau in parada pe strazi cantand muzica si dansand. In prezent sunt cunoscuti ca blocos (bloc/grupare), adica un grup de oameni care se imbraca in costume in functie de anumite tematici sau ca sa sarbatoreasca Carnavalul in moduri distincte. Blocos sunt de obicei asociate cu anumite cartiere sau suburbii care includ atat un grup muzical sau percutie si un anturaj de cheflii.

In timpul Carnavalului un om gras este ales pentru a reprezenta personajul Rei Momo, „regele Carnavalului”.

Carnavalul din Rio de Janeiro este cunoscut in lumea intreaga pentru paradele sale complexe organizate de marile scoli de samba ale orasului din Sambadrome si este una din cele mai mari atractii turistice din lume.

Scolile de samba au un numar foarte mare de elevi, sunt organizatii bine finantate care muncesc un an intreg pregatind Carnavalul. Paradele in Sambadrome dureaza patru nopti intregi si fac parte din competitia oficiala, impartita in sapte parti, in care o singura scoala de samba va fi declarata castigatorul anului. Blocos care provin din scolile de samba organizeaza de asemenea petreceri de strada in propriile lor suburbii, prin care merg in parada impreuna cu cei care ii urmeaza.

Bahia Sunt cateva diferente mari intre Carnvalul din judetul Bahia din regiunea de nord-est a Braziliei si Carnvalul din Rio de Janeiro. Stilurile muzicale sunt diferite la fiecare carnaval; in Bahia sunt multe ritmuri, inclusiv samba, samba-reggae, axe etc, in timp ce in Rio sunt o multime de stiluri samba: „samba-enredo”, “samba de bloco”, “samba de embalo”, “funk-samba”, precum si faimosul “marchinhas” cantat de “bandas” pe strazi.

In anii 1880 comunitatea de culoare neagra a comemorat zilele Carnavalului in propriu sau fel, marcat puternic de trasaturile Yoruba, dansuri pe strazi si cantatul la instrumente. Aceasta forma a fost considerata „primitiva” de elita de culoare alba din clasa superioara si grupurilor le-a fost interzisa participarea la Carnvalul oficial Bahia, controlat de elita conservatoare locala. Grupurile au sfidat interdictia si au continuat sa danseze.

In anii 1970 patru tipuri de grupuri de carnaval s-au dezvoltat in Bahia: Afoxês, Trios Elétricos, grupuri “indiene” si Blocos Afros. Afoxes folosesc ritmurile din religia africana Candomble. Ei de asemenea venereaza zeii Candomble, numiti orixas. Un Electric Trio este caracterizat de un camion echipat cu difuzoare uriase si o scena unde muzicienii canta melodii in stiluri locale cum ar fi axe. Oamenii urmeaza camioanele dansand si cantand. Grupurile „indiene” au fost inspirate de filmele western din Statele Unite. Grupurile se imbraca in costume ale nativilor americani si isi iau nume ale nativilor. Blocos Afros, sau grupurile Afro, au fost influentate de Miscarea Mandria Negrilor din Statele Unite, miscarile de independenta din Africa si muzica reggae care denunta rasismul si oprimarea. Grupurile au inspirat o renastere a respectului fata mostenirea africana.

Pernambuco Judetul Pernambuco, un alt judet din regiunea de nord-est, are un Carnaval unic in resedinta de judet Recife, la fel ca si in alte orase ca Olinda. Frevo, un stil muzical din Pernambuco, este foarte popular.

113517635 c83f924c08.jpg

Spre deosebire de carnavalele din Salvador sau Rio, festivitatile din Pernambuco nu includ competitii intre grupurile de parada. Grupuri mari in parade magnifice danseaza unele langa altele cu altele improvizate. “Troças” si “maracatus”, majoritatea de influenta africana, incep cu o saptamana inainte de Carnaval si se termina in duminica de dupa Carnaval sau pana la Miercurea Patimilor. Exista grupuri renumite cu nume amuzante cum ar fi: „Spune-mi ca ma iubesti, la naiba”, „Omul de la miezul noptii” (cu o papusa gigantica faimoasa care danseaza in fruntea grupurilor), „Amantul nebun”, „Chilotii Olindei” si „Usa”.

Sursa: AtractiiTuristice.com.ro

Carnavalul de la Rio este considerat cea mai mare petrecere a lumii evenimentul atragand anual aproximativ un milion de turisti straini. Carnavalul este poate cea mai vie si cea mai graitoare experienta a culturii braziliene. Au loc tot felul de petreceri zi si noapte inainte, atat in timpul carnavalului, cat si dupa. Spectacolele au loc in fiecare seara pe Sambodromo, unde mii de brazilieni si turisti se aduna sa urmareasca paradele celor peste 10 scoli de samba. Sambodromo, binecunoscutul stadion de samba, a fost inaugurat in 1984 si are o capacitate de 70.000 persoane. Este necuprinzator totusi pentru milioanele de persoane adunate. Se intinde din Avenida Presidente Vargas, langa Praça Quinze si sfarseste in Rua Frei Caneca.

Anul acesta ambele carnavale debuteaza pe 13 februarie. Pacat ca nu putem fi in doua locuri deodata.

Sursa: PravaliaCuVacante.wordpress.com

Also on Fandom

Random Wiki