Fandom

Coman Wiki

Cancer de colon

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cancer-de-colon.jpg

Cancerul de colon este cancerul la intestinul gros, partea de jos a sistemului digestiv. Cancerul rectal este cancerul ce afecteaza ultimii centoimetrii ai colonului. Cancerul rectal si de colon formeaza impreuna cancerul colorectal.

Cele mai multe cazuri de cancer de colon incep ca aglomerari de celule mici, necanceroase (benigne) numiti polipi adenomatosi. In timp, o parte din acesti polipi se transforma in cancer de colon. Polipii pot fi mici si pot cauza putine, sau nici un simptom. Din aceasta cauza, doctorii recomanda teste regulate pentru a preveni cancerul de colon, identificand polipii inainte ca acestia sa se transforme in cancer. Semne si simptome ale cancerului de colon pot fi: schimbari in activitatea intenstinului dumneavoastra, incluzand diaree sau constipatie sau o schimbare in consistenta scaunului pentru mai multe saptamani sangerate rectala sau sange in scaun disconfort abdominal persistent, precum crampe, gaze sau durere sentimentul ca intestinul nu s-a golit complet slabiciune si oboseala o inexplicabila pierdere in greutate Multi oameni cu cancer de colon au simptome in stadiile timpurii ale bolii. Atunci cand simptomele apar, ele difera, depinzand de marimea si localizarea cancerului in intestinul gros. Daca observati simptome ale cancerului de colon, precum sange in scaunul dumneavoastra sau o schimbare persistenta in activitatea intenstinului gros, este indicat sa vizitati un doctor.

Vezi şi Edit

Sursa: RoPortal.ro

Also on Fandom

Random Wiki