Fandom

Coman Wiki

Big Bang

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Evolutiemic1.jpg

S-a intamplat acum 13,7 miliarde de ani: un eveniment cosmic de proportii nemaintalnite a dat nastere Universului nostru.

Aceasta reprezinta la ora actuala, cea mai larg acceptata teorie asupra formarii Universului. Ipoteza a fost propusa - foarte interesant! - de un preot catolic, Monseniorul Georges Lemaître (1894 -1966), profesor de fizica si astronomie la Universitatea Catolica din Louvain, Belgia. El a numit-o "ipoteza atomului primordial".

Numele de Big Bang, sub care a ramas cunoscuta, i-l datoreaza unui alt astronom de mare prestigiu, Fred Hoyle (1915 -2001). Acesta nu era de acord cu teoria lui Lemaître, avand o viziune cu totul diferita asupra formarii Universului.

Intr-o emisiune radio difuzata de BBC la data de 28 martie 1949, Hoyle a incercat sa expuna diferentele dintre aceasta teorie si propria sa teorie asupra aparitiei Cosmosului (numita teoria starii stationare). Si, pentru a explica, in mod cat mai evocator, ascultatorilor ce presupuneau cele doua ipoteze atat de diferite, el a utilizat, pentru a sintetiza viziunea lui Lemaître, imaginea unui Univers creat printr-o explozie de dimensiuni colosale - Big Bang!

Iar expresia a avut un asemenea impact, incat a inlocuit numele dat, la origine, de creatorul teoriei (ipoteza atomului primordial) si a ramas, pana in ziua de astazi, numele consacrat al acestei revolutionare teorii stiintifice care, de atunci, a fost confirmata de numeroase date stiintifice si a capatat o recunoastere tot mai larga.

Big Bang-ul. Materia primordială gazoasă presată într-un spaţiu strâmt se dilată cu o viteză inimaginabilă. E ora naşterii universului nostru. Se formează nori de gaz cosmic şi cantităţi uriaşe de particule de praf. Aceste particule de praf încep să se adune laolaltă. În final, la 4,6 miliarde de ani după asta, a luat naştere Pământul. Structura lui seamănă cu cea a unei cepe, având câteva straturi. Miezul încins la 1.800°C e înconjurat de manta care la rândul ei, e înconjurată de scoarţa terestră. La începuturi, Pământul era un iad. Erupeau vulcani, fulgerele străbăteau atmosfera. Pe măsură ce pământul se răcea, au început să cadă ploi ce au durat mii de ani. S-au format oceane imense. Scena era pregătită pentru apariţia vieţii.

Legături externe Edit

  • ro
Descopera.ro

Also on Fandom

Random Wiki