Fandom

Coman Wiki

Ascensiunea lui Ceaușescu

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Nicolae Ceaușescu a fost omul care a crezut că poporul îl va idolatriza pe veci.

Astăzi, tot ce a rămas de pe urma lui Ceauşescu este imaginea unuia dintre cei mai dispreţuiţi dictatori ai tuturor timpurilor.

O investigaţie personală a lui Edward Behr, care a fost corespondent în 1968 şi martorul extraordinarei popularităţi a lui Ceauşescu după ce sfidase Uniunea Sovietică devenise un erou pentru poporul lui şi pentru Occident.

În filmele de propagandă ale epocii, Ceauşescu era prezentat ca erou între eroii neamului. În Scorniceşti, căsuţa ţărănească, unde se pretindea că s-a născut, a fost reconstituită şi nu prea mai corespundea realităţii. Mitul a început aici, la locul naşterii sale. Toate biografiile reverenţioase ale erei ceauşiste îl descriu în termeni legendari, ca fiind un geniu precoce, hotărât încă din copilărie să repare nedreptăţile sociale.

Din spusele foştilor săi colegi sau tovarăşi de închisoare, care vorbeau deschis pentru prima dată, ne fe tânărul Ceauşescu. El locuia cu sora lui, Niculina şi ajunsese ucenic de cizmar.

6:00.

Vezi şi Edit

Legături externe Edit

Also on Fandom

Random Wiki