Fandom

Coman Wiki

Arta în Ucraina

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ukrainian traditional embroidery.jpg

Ucraina este o tara cu o puternica mostenire culturala; arta ucraineana este scufundata adanc in traditiile antice influentate de stiluri artistice europene si de distinse figure istorice ucrainene cum ar fi Taras Shevchenko, care a fost unul dintre cei mai importanti pionieri ai artei ucrainene.

Galeriile de arta ucrainene expun minunate lucrari de arta cum ar fi picturi, desene, design, sculpturi, obiecte manufacturate, Pysanky si fotografii apartinand artistilor locali si internationali; vizitatorii se pot bucurat de opere de arta rafinate create de artisti foarte talentati. Cativa artisti din Ucraina au devenit faimosi in lumea intreaga intr-o diversitate de stiluri artistice.

Ucrainenii se bucura de cultura lor, mai ales de dansurile traditionale; majoritatea acestor dansuri sunt legate de regiuni etno-culturale care includ, de exemplu dansuri cazace, dansuri Hutsul, transcarpatice, bucovinene, Volyn, Polissiene, Lemko, Podilliene, Boiko si dansuri tiganesti. Dansul cazac Hopak este numit deseori „dansul national al Ucrainei”. Hopak este vioi, distractiv si necesita bune abilitati acrobatice.

Ukraine-people-population-pictures-3.jpg

O important forma de arta religioasa este icoana, o imagine pictata foarte stilizata a unui eveniment religios sau a unui personaj; arta icoanelor a ajuns in Ucraina din Bizant impreuna cu crestinizarea din 988. Tabloul cunoscut ca Fecioara de la Kyiv, facuta in 1132 pentru printul Mstislav I al Kievului, este unul din cele mai bune exemple al acestei din Ucraina.

Arhitectura in Ucraina variaza de la cladiri vechi de sute de ani la structuri moderne. Exemple uluitoare de arhitectura ucraineana pot fi vazute de-a lungul tarii, de exemplu in Catedrala Sfanta Sofia din Kiev, care dateaza din secolul al XI-lea, este monument arhitectural sofisticat al regatului Kievan Rus.

Folclorul ucrainean este bogat si divers. Traditia oualelor de Pasti are radacinile in Ucraina unde aceste oua sunt numite Pysanky. Hainele traditionale in Ucraina sunt de obicei decorate cu broderii complexe de culoare rosie si neagra, o alta forma de arta ucraineana. Testutul si sculptatul in lemn sunt de asemenea importante in arta ucraineana.

Arta teatrului in Ucraina a inceput din anticele piese populare, cantece si ceremonii si a oferit un mod deosebit de-a distra lumea. Astazi, Ucraina are 91 de teatre profesionale si biletele sunt relativ ieftine.

Pysanky.jpg

Muzee de toate tipurile pot fi gasite in toata Ucraina, unele muzee care merita mentionate sunt:

- Muzeul National de Arta, care adaposteste o colectie uimitoare de arta ucraineana si internationala din mai multe epoci. Cladirea in sine este o capodopera arhitecturala.

- Muzeul National de Medicina, arata dezvoltarea medicinei in Ucraina de-a lungul secolelor.

- Muzeul de Istorie Regionala de la Odessa, gazduieste o mare varietate de obiecte istorice.

- Muzeul de Numismatica de la Odessa, este dedicat istoriei banilor si a circulatiei lor in zona.

- Muzeul de Arheologie de la Odessa, arata aproape tot ce se stie despre trecutul zonei din nordul Marii Negre.

- Muzeul National si Galeria de la Lviv, este unul din cele mai mari muzee de arta din Ucraina, inauntrul muzeului veti vedea opere de artisti renumiti cum ar fi Johann Georg Pinsel, Maciej Polejowski, Michal Filewicz si altii.

- Palatul Livadia, localizat in Livadiya, Crimeea, este un alt muzeu important; a fost in trecut locul de relaxare in timpul verii al tarului Nicolai al II-lea si al familiei sale.

- Muzeul Pysanka este singurul muzeu din lume dedicat in intregime obiceiului Pysanka; muzeul are o colectie de peste 10.000 de Pysanky (oua pictate).

Taras Shevchenko.jpg

Taras Şevcenko

Sursa: AtractiiTuristice.com.ro

Also on Fandom

Random Wiki