Fandom

Coman Wiki

ARO

749pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Primul Aro(automobil românesc) a fost IMS-57 construit din 1957(de unde îi vine numele), el avea un motor de 50 cp,3300cc şi avea o viteza maximă de 80km/h.Al doilea Aro se numeşte M-59 cu un motor de 56cp.Modelul din 1964 m-461 care avea 70cp şi care atingea 100km/h a fost primul model exportat în alte tari şi a fost produs pana în 1975.În 1972 intra în producţie seriile 24,Ceausescu a avut un aro făcut special pentru el(poza dreapta),Aro 24 a fost echipat cu un motor Renault 2500cc cu 83cp cu care atingea o viteză maximă de 120km/h. Maşina era excelenta în off-road,intr-un test făcut de Ford, Aro 24 a ieşit pe locul 2 după Range Rover.Aro 24 avea motoare:Tractorul Brasov 3.2 cu 68cp,Aro 2.7 cu 71cp,Andoria turbodiesel 2.4 cu 87cp şi Peugeot turbodiesel cu 90cp.Maşina era fabricată în Portugalia sub numele Portaro şi în Spania cu numele Hisparo.Aro 24 a câştigat Raliul Faraonului,unul din cele mai grele raliuri din lume.În 1980 îşi face apariţia Aro 10 care era un mic 4x4 echipat cu motoare Renault 1.3si1.4 (fabricate de Dacia).Aro 10 avea 63cp şi atingea 120km/h, în 80` maşina a fost exportată în multe ţari,devenind un adevărat succes.Un succes scurt, deoarece Aro 10 nu era asa reziztent(în sensul ca se strica repede)si pentru că avea roţi mici de Renault 12care limitau performanţele off-road.Aro 10 nu e diferit tehnic de Suzuki Santana şi alte modele ce l-au "copiat".Aro 10 era fabricat şi în Italia sub numele ACM, care au rezolvat problemele de ansamblare proiectând un Aro 10 îmbunătaţit numit Enduro x4.Enduro x4 era echipat cu un motor 1600cc VW turbodiesel.Modelul 24 a fost îmbunătăţit în anii 80,având acum 4 faruri şi motoare Peugeot turbodiesel.Maşina nu s-a vândut aşa bine în vest pentru că maşinile 4x4 japoneze erau mult mai căutate.În 1989 un nou 4x4 se realiza,dar maşina nu s-a fabricat niciodată datorită dificultăţilor conomice din timpul lui Ceauşescu.Aro 10 a fost imbunătăţit încă o data în 1999 când a apărut Aro 10 Super cu şasiu de Aro 24.Maşină care rezolvă problemele iniţiale pe care le avea Aro 10,având roti mai mari şi fiind mai multe categorii din care sa alegi precum pick-up,3 uşi şi 5 uşi.Aro a vândut in total 360.000 de maşini din care 66% vândute in străinătate,istoria Aro se termină în septembrie 2003 când statul roman vinde Aro unei firme din Texas numită Cross Lander pentru pretul de 180.000 usd.

AroFabrica.jpg

Rămășițele fabricii Aro de la Câmpulung.

Legături externe Edit

ro

CrisanMarius.BlogSpot.com

Also on Fandom

Random Wiki